sâmbătă, 26 mai 2012

Amintiri despre scoala si profesori , din micutul sat Lungesti

Buna seara,
Astazi, este o vreme posomarata si  ploioasa,care nu te imbie la a munci prin gospodarie ( precizez ca eu sunt  taranca   si ca in gospodarie am de munca berechet).Si cum spuneam ca nu  ma trage ata  la munca , m-am gandit sa  scriu  ceva despre satul meu natal, adica despre  Lungesti.Trebuie sa spun ca numele meu  inainte de casatorie  era Timofte  Alixandrina.
Eu am  invatat la scoala  generala  din satul Lungesti  ( si ca sa ma laud, chiar am invatat bine),in clasele  l-lV , am avut ca invatatoare  pe doamna Munteanu Aurelia, careia ii multumesc mult ca m-a invatat sa scriu si sa citesc.
Clasele V-Vlll    pentru mine au fost foarte  importante  deoarece  am avut  profesori deosebiti .Amintesc  aici  ,profesorul de matematica  ,domnul  Istrate, profesorul de limba romana  ,domnul Burghelea ( plecat prea tanar in vesnicie),profesoara de franceza, doamna Angheluta, profesorul de istorie si geografie,domnul Codreanu ( odihneasca-se in pace), profesoara de fizica si chimie , doamna  Bahna Elena, matusa mea ( odiheasca-se in pace).
Imi  amintesc  cu drag si  de  colegii mei , Rusu N Maria, vecina  mea, Rusu Marioara, alta vecina, Rusu Aneta, Cristea Gina,  Bagu Viorica,  Ghiur Anica,  Nichifor Maricica,  Nichifor Costica,  Ciolan Ion ,Benea Costica, Burlacu Veronica ,Balan Nicusor,Rusu  A  Maria,  Ticu  Ioana  .Sa  fiu iertata  ca in acest moment   imi amintesc  asa de putini, noi am fost 31 in clasa .
Cu Rusu N Maria  ( fiica postasului Nicu  Rusu)   ,adica vecina mea, am cele mai multe  amintiri, pentru ca o parte din timp  mi-l petreceam cu ea,adica invatam impreuna  in timp ce vacile noastre  pasteau. Pot sa spun ca   "zona"  adica  marginea liniei  ferate   era biroul nostru  unde ne facem temele, citeam, povesteam,  faceam rezumate, analize literare  si gramaticale, ( asa cerea domnul  profesor Burghelea) .Era o  intrecere intre noi,  acum cred ca a fost benefica.Nu stiu cum sa va spun , pe atunci,  ne placea foarte mult scoala.
Pacat ca pe vecina mea nu am mai vazut-o de  multi ani, stiu ca traieste in Bucuresti,poate  o sa citeasca  aceste randuri si   va veni si dansa cu alte amintiri.
Acum inchid temporar aceasta  poveste cu promisiunea ca voi continua.
 Cu stima ,
Alixandrina Negoita

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumim!