marți, 18 decembrie 2018

Adio


PENTRU MATUSA MEA , ADIO
                                                               de Aneta Ifrim
Satucul nostru cel tacut //Cu casele pe deal si vale,
Azi este-ncremenit si mut,//Si plange sfasiat de jale.
Caci astazi pleaca dintre noi, Lasand durere-n urma sa,
Cea care a fost pentru noi, Mama, bunica si matusa mea.
Si am atatea amintiri…Ca nu le pot enumera…
Ramai in suflet si-n simtiri, Cea mai buna Matusa mea.
Trei fete-n lume ai crescut, Cu multa dragoste si dor.
Nu vreau sa stiu cat te-a durut, Cand au plecat la casa lor.
Si ai ramas singura pe lume, Caci si barbatul ti-a plecat.
Sa n-ai o vorba cui o spune, Doar tu stii cat ai indurate…
Si-ai strans in cununita viettii, O sumedenie de ani.
Fugeai cu gandul -n toiul noptii, La Bucuresti si la Docani.
Tu pentru fete-ai fost o punte, Si toate trei veneau pe ea.
Veneau la tine sa s-alinte, Sa puna capu-n poala ta.
Azi este ziua despartirii. Caci azi te-or aseza-n mormant.
SA-TI fie somnul linistit, in ceruri langa DOMNUL SFANT.
Vor pune si pamant pe tine, Incetisor sa nu te doara.
CU suflet trist noi iti vom spune, Sa-ti fie tarana usoara.
Si de la cimitir din poarta, Ne vom mai arunca privirea,
Catre mormant inca odata, Sa-ti tinem vie amintirea.
Se va lasa noaptea pe sat, Si-atata-I de pustie….
Tu vei dormi neancetat, Ce dor o sa ne fie.
Va plange batatura toata, Si cainele te va jeli,
Iar casa-n doliu imbracata, Salcamii o vor strajui.
Iar fetele la despartire, Plangand se vor imbratisa,
Cum se imbratisau cu tine, Cand plecau de la casa ta.
Azi este ziua despartirii, Si este ziua cea mai grea.
Si-apoi de dragul amintirii, Noi in genunchi ne vom ruga.
Sa-ti fie somnul linistit, Nicicand noi nu te vom uita,
Caci noi cu totii te-am iubit, Mama, bunica si MATUSA mea.
Si cimitiru-i plin de neamuri, Cu toti aici se odihnesc,
Si-s multi ca frunzele pe ramuri, Pe cine DOAMNE sa jelesc.
Atunci cand nu mai ai parinti, Nici tu nu stii al cuiiiiii mai esti,
Ramane scris ca apartii, Acestui sat, SATUL LUNGESTI.
Aceasta poiezie este pentru matusa mea FANICA BURGHELEA.

Sursa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumim!